صفحه اصلی > درباره معیارها
رقابتهای این دوره از جشنواره در 2 بخش فروشندگان کالا یا خدمات و مراکز ارائه خدمات تجارت الکترونیک برگزار خواهد شد.
داوری بخش فروشندگان کالا و خدمات در 2 مرحله انجام خواهد شد. بخش اول داوری با ارزیابی معیارهای ذیل صورت خواهد گرفت و در صورت موفقیت در این مرحله به دور بعد رقابت ها راه پیدا خواهد نمود. معیارهای مرحله دوم شامل رعایت موارد اختیاری می باشد که موجب سهولت خرید، احترام به مشتریان، ارائه امکانات ویژه و ... می گردد. سایت هایی که فقط موفق به گذراندن مرحله اول داوری شده و در مرحله دوم امتیاز لازم را کسب ننمایند، موفق به دریافت دیپلم افتخار جشنواره خواهند شد و در صورت ارائه مدارک لازم می توانند با مراجعه به وزارت بازرگانی به سهولت مجوز موقت فعالیت کسب و کار خود را دریافت نمایند.

همچنین رقابت مراکز ارائه خدمات تجارت الکترونیک در یک مرحله بوده و معیارهای مورد ارزیابی همان موارد اختیاری که برخی از موارد در بالا ذکر شد، می باشد. ضمناً امکان استفاده از نظرات کارشناسان جشنواره برای 2 مرتبه در طول جشنواره برای هر وبسایت پیش بینی شده است.
   
معیارهای مورد ارزیابی در بخش اول داوری های فروشندگان کالا و خدمات ( رعایت موارد فوق در سایت الزامی است )


اطلاعات فروشگاه ( صفحه تماس با ما )

    1 - نشانی پستی واحد اقتصادی
    2 - تلفن و نمابر واحد اقتصادی عرضه کننده کالا
    3 - نشانی پست الکترونیکی واحد اقتصادی عرضه کننده کالا
    4 - نام و نام خانوادگی مسئول واحد اقتصادی عرضه کننده کالا (صاحب امتیاز دامنه)
    5 - نام و نام خانوادگی مدیر عامل (حقوقی)
    6 - ارتباط با بخش های مختلف (فروش، پشتیبانی، خدمات پس از فروش و ...) از طریق شماره تلفن هاي گويا، شماره نمابر، نشانی    پستی، پست الکترونیکی و ...
    7 - تعریف موضوع فعالیت واحد اقتصادی
    8 - نام دامنه بايد با هويت و مشخصات حقوقي وب سایت مربوطه ثبت شود.


شناسنامه کالایاخدمت 

    9  -  هویت تأمین کننده
    10 - نمایش نام تجاری (برند)
    11 - قیمت کالا یا خدمات
    12 - مشخصات فنی و ویژگی های کاربردی


مشخصات سفارشات    

    13 - اعلام میزان مالیات بر ارزش افزوده (VAT) به خریدار
    14 - اعلام هزینه ی حمل و نقل و سایر هزینه ها (هزینه ی بسته بندی، هزینه ی تماس و ...) به خریدار
    15 - واضح بودن روند برگرداندن كالا و بازپرداخت وجه
    16 - تولید پیش فاکتور با امکان نمایش چاپ و یا ارسال به آدرس پست الکترونیکی
    17 - مدت زمان اعتبار پیشنهاد ارائه شده برای فروش کالا و خدمات
    18 - دادن اطلاعات کامل و تفصیلی در مورد خدمات پس از فروش به مشتري
    19 - اعلام تأیید دریافت سفارش از مشتری
    20 - رديابي وضعيت ارسال كالاهاي سفارش داده شده امكانپذير باشد (ازطریق ایمیل یا تلفن و... قابل قبول است)


ویژگی های وب سایت  

   21 - برچسب عنوان (title tag) در تمامي صفحات وب سايت ها بايد شامل نام وب سایت باشد.
   22 - زبان اصلي وب سايتها زبان فارسي باشد. صفحه خانه و صفحه ورودي اصلي بايد به زبان فارسي بارگذاري شود. در صورت استفاده از عبارات زبان انگلیسی باید معادل فارسی آن نیز درج شود.
    23 - در وب سايت هايي كه به صورت چند زبانه مي باشند بايد امكان تغيير زبان براي كاربران در تمام صفحات فراهم شود.
    24 - صفحات وب سايت بايد مطابق با استاندارد ISO/iec 10646 و با استفاده ار كاراكتر ست يونيكد(UTF-8) طراحي و قابل نمايش باشند.  
    25 - وب سايت بايد بازديدكنندگان را نسبت به خروج از وب سايت و ورود به يك وب سايت ديگر با استفاده از" ايجاد يك صفحه حايل و ن    مايش آن به بازديدكنندگان پس از كليك بر روي لينك سايت مقصد" مطلع نمايد
    26 - عدم استفاده از pop up در سایت
    27 - عدم استفاده از اسکرول افقی در صفحات وب سايت .



جشنواره
موسسه شهروند سالم مفتخر است در راستای فرهنگ سازی و استفاده از دستاورد های تجارت الکترونیک در اقتصاد کشور، معرفی کسب و کارهای نوین، ترغیب کارآفرینان جهت ورود به بازار های مجازی و ...
ادامه
ارسال پیامک
از آخرین رویداد ها مطلع شوید: